
До уваги батьків (або законних представників)!
З метою забезпечення вчасного зарахування дітей з особливими освітніми потребами до закладів дошкільної та загальної середньої освіти рекомендуємо дистанційно подавати документи для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини через автоматизовану систему роботи інклюзивно-ресурсних центрів ( https://ircenter.gov.ua/ )
Увага!!!

Шановні батьки та педагогічні працівники, у зв'язку із продовженням карантину до 11 травня фахівці інклюзивно-ресурсного центру продовжують надавати корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги шляхом використання дистанційних технологій.
Консультування батьків та педагогів забезпечуватиметься фахівцями ІРЦ через індивідуальні консультації у телефонному режимі або за допомогою онлайн-ресурсів.
Стежте за нашими публікаціями на сторінці у мережі Fb та на сайті ІРЦ.
Електронна пошта - kuircuz@gmail.com
Для того, щоб подати заявку до ІРЦ необхідно перейти на сайт https://ircenter.gov.ua/
Увага!!!
Шановні батьки та педагогічні працівники Ужгородського району, у зв'язку із продовженням
карантину фахівці "Інклюзивно-ресурсного центру Ужгородської районної ради" будуть надавати
корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги шляхом
використання дистанційних технологій.
Консультування батьків та педагогів забезпечуватиметься
фахівцями ІРЦ через індивідуальні консультації у телефонному режимі або
за допомогою онлайн-ресурсів.
Стежте за нашими публікаціями на сторінці у мережі Fb та на сайті ІРЦ.
Для того, щоб подати заявку до ІРЦ необхідно перейти на сайт https://ircenter.gov.ua/
Електронна пошта - kuircuz@gmail.com
Наші контакти:
Розман М.М. (директор) 0996470490
Пацкан Г.А. (практичний психолог) 0955772089
Герзанич М.А. (вчитель-логопед) 0506652343
Горзов Н.А. (вчитель-логопед) 0501473995
Дуб І.М.(вчитель-реабілітолог) 0993564068
Паканич В.Ф. (практичний психолог) 0997922448
Олеан Т.Ю. (практичний психолог) 0669171734
Гаяш О.В. (вчитель-дефектолог) 0669121018
Герзанич А.Й. (вчитель-дефектолог) 0502275531
Про здійснення реабілітації дітей з інвалідністю у 2020 році
детальніше за посиланням
Круглий стіл ⹂Як скласти індивідуальну програму розвитку в АС ІРЦ"
20 лютого 2020р. фахівцями КУ ІРЦ Ужгородського району було проведено круглий стіл для педагогічних працівників, які у закладах освіти відповідають за АС ІРЦ, присвячений складанню ІПР у даній системі.
Під час обговорення наголошувалось на таких аспектах:
- ІПР: для якої категорії дітей потрібно;
- Як здійснювати спостереження за дитиною;
- Чи потрібно і як часто переглядати ІПР;
- Функції асистента вчителя, педагога, психолога, логопеда;
- Наявність необхідних фахівців та можливість їх залучення.
Значна увага приділялась ролі батьків та їх залученню до складання ІПР, створення та організації умов для розвитку дитини.
Учасники круглого столу висловили задоволення, особливо за практичну його частину - колективне складання ІПР у АС ІРЦ.
Семінар-практикум "Поняття про мультимедійну комунікацію"
10-11 лютого в актовій залі МСРЦ "Дорога життя"проводився модуль 1 семінару-практикуму "Поняття про мультимедійну комунікацію" під керівництвом тренера Кривоногової Оксани Валеріївни, кандидата психологічних наук, доцента кафедри спеціальної педагогіки і психології Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К.Д. Ушинського, завідувачкою центру раннього втручання м. Одеси. Долучилися до семінару також фахівці КУ "ІРЦ УРР".
Слухачі семінару мали змогу дізнатися про методику інтерактивної матриці спілкування та познайомитися з ресурсами альтернативної та допоміжної комунікації. У цікавій формі слухачів познайомили з методикою оцінки, яка дозволяє точно визначити, яким чином людина спілкується та отримати загальну схему визначення логічних цілей розвитку комунікативних навиків. Також було розглянуто основні принципи роботи з нетиповими дітьми, принципи введення АДК.
,,Особливі діти - які вони? Інклюзивна освіта: різні можливості - рівні права"
5 та 6 лютого 2020 року на базі Великодобронського та Концівського ДНЗ відбувся семінар-практикум для вихователів закладів дошкільної освіти на тему: ,,Особливі діти - які вони? Інклюзивна освіта: різні можливості - рівні права".
До роботи семінару-практикуму долучилося 49 педагогічних працівників закладів дошкільної освіти. З вітальним словом до учасників виступила методист відділу освіти Наталія Немеш, яка наголосила, що у процесі реформування освіти однією з найактуальніших та найобговорюваніших є проблема інтеграції дітей з особливими освітніми потребами у єдиній освітній системі. Одна з таких проблем - це створення умов для повноцінного розвитку, навчання і виховання дітей.
Директор «Інклюзивно-ресурсного центру Ужгородської районної ради» Марина Розман детально зупинилася на питанні організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами. В своєму виступі Марина Михайлівна використала цікаву презентацію, в якій яскраво продемонструвала прийоми допомоги дитині в адаптації до умов навколишнього середовища.
Насиченим був виступ працівників центру Магдалини Герзанич та Віталії Паканич, які в рамках семінару-практикуму доповнили його цікавими завданнями, метою яких були рольові ігри: занурити себе у внутрішній світ дитини з особливими освітніми проблемами, відчути те, як почувається і відчуває світ дитина, коли виконує нібито звичні і прості для всіх завдання.
На завершення заходу всі учасники семінару, разом обговорили виконання практичних завдань, та які емоції, відчуття і переживання вони пережили під час їх виконання.
,,Організація інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти"
«У центрі Всесвіту - дитина»
Перший день літа - традиційно присвячений дітям. Міжнародний день захисту дітей щороку нагадує дорослим: права дітей - непорушні.
Сьогодні 3 червня 2019 року для дітей з особливими освітніми потребами фахівці комунальної установи «Інклюзивно-ресурсного центру Ужгородської районної ради» організували святково-розважальну програму «У центрі Всесвіту - дитина». Ми святкували свято дитинства, а для нас, дорослих, це день коли маємо продемонструвати, що створюємо належні умови для їхнього щасливого дитинства!
Участь у заході взяли діти які відвідують ІРЦ та їх батьки. По закінченню святково-розважальної програми на учасників заходу чекав солодкий стіл та подарунки.
З день вишиванки!
Фахівці «Інклюзивно-ресурсного центру Ужгородської районної ради» не оминули увагою українське свято і прийшли у вишиванках на роботу. Нехай наша найкраща в світі вишиванка, наш генетичний код, єднає Україну. І завжди надихає нас на нові звершення. Будьмо красивими, свідомими, гідними нашої історії людьми!

Участь фахівців ІРЦ у семінарі
З метою підвищення рівня кваліфікації фахівців ІРЦ з 15 по 18 квітня 2019 року прийняли участь у навчально-практичному семінарі який відбувся в м. Ужгород на базі КРУ "ОЦКР для осіб з інвалідністю". Семінар проводили фахівці з Королівства Нідерландів - дитячий психіатр, логопед, ерготерапевт та психолог. Тема семінару : "Базові принципи абілітації дітей з інвалідністю. Використання методик "Флорплей", сенсорної інтеграції, глобальної комунікації.
Щиро вдячні іноземним гостям, за отримані знання та набутий досвід.
Проведено день благоустрою
06 квітня 2019 року в рамках акції « Ужгородщині - чисте довкілля» в "ІРЦ УРР" проведено день благоустрою населених пунктів.
Пасхальний бум.
Усі активно готуються до Великодня. Сьогодні особливі діти робили особливі писанки - солодкі.
Не така як у всіх, а солодка. Замість пензля у руках - цукрові олівці, а полотно для творчості - печиво. Вихованці «Інклюзивно-ресурсного центру Ужгородської районної ради» виготовили солодкі писанки, які будуть представлені на другому етапі, п'ятого обласного фестивалю-конкурсу ,,Воскресни, писанко!"
Діти із захопленням та наполегливістю розписували свої імбирні писанки різними кольорами. Кожна дитина намагалася зробити по-особливому свою солодку святкову писанку, адже писанку пишуть не руки, а душа.
Подія завершилася активними дитячими розвагами.
«Інклюзивно-ресурсний центр Ужгородської районної ради» в блакитному
Початок квітня у ІРЦ розпочався у блакитному. Блакитний - це колір осіб з розладами аутичного спектру, або як їх ще називають - ⹂люди дощу". В цей день у світі люди носять одяг синього або блакитного кольору на знак їх підтримки.
Сьогодні, 2 квітня, фахівці ІРЦ, діти з особливими потребами та їх батьки долучилися до акції на підтримку осіб з розладами спектру аутизму.
Центр в перше долучається до світової практики відзначення 2 квітня, як Міжнародного дня поширення інформації про аутизм.
Головна ідея проведення цієї акції - привернути увагу влади та громадськості до проблем освіти дітей з розладами спектру аутизму в закладах освіти. Цим дітям для навчання потрібен індивідуальний супровід, ці діти зазвичай не спілкуються, якщо не відчувають у цьому потреби, вони просто по-іншому сприймають світ. Ми б хотіли, щоб люди більше знали про цих особливих дітей і вміли поводитись правильно при зустрічі з ними. Людям необхідно вчитись комунікувати та допомагати тим, хто цього найбільш потребує.
Відбулася відкрита лекція кандидата педагогічних наук, вчителя-дефектолога КУ «Інклюзивно-ресурсного центру Ужгородської районної ради» Гаяш Оксани Володимирівни на тему: «Зміст та практичні аспекти інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами»
07.02.2019 о 10:00 на базі ЗІППО відбулася відкрита лекція кандидата педагогічних наук, вчителя-дефектолога КУ «Інклюзивно-ресурсного центру Ужгородської районної ради» Гаяш Оксани Володимирівни на тему «Зміст та практичні аспекти інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами» для педагогічних працівників закладів освіти Ужгородського району, батьків дітей з особливими освітніми потребами та інших зацікавлених осіб

Під час проведення лекції присутні ознайомилися з актуальністю
інклюзивного навчання на сучасному етапі розвитку освіти в Україні, розглянули практичні
кроки впровадження інклюзії в освітні заклади. Крім того в лекції
висвітлювались основні інклюзивні підходи, адаптації і модифікації освітнього
середовища.

Слухачі мали можливість візуально побачити запрезентовані на слайдах пристосування середовища для дітей з особливими освітніми потребами, навчальні посібники та альтернативні технології розвитку дітей.
Лектор активно залучала присутніх до діалогу, під час якого вони жваво обговорювали переваги впровадження інклюзивного навчання, компетентності педагогів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами.
Присутні на відкритій лекції педагогічні працівники та батьки позитивно оцінили зміст проведеної лекції, відзначили різноманітність методів та прийомів подання матеріалу та визнали, що отримана інформація є актуальною
07 лютого 2019 року відбудеться відкрита лекція
к.п.н., О.В. Гаяш

07 лютого 2019 року в стінах Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбудеться відкрита лекція к.п.н., О.В. Гаяш.
Тема лекції: «Зміст та практичні аспекти інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами»
Лекція проходитиме в м. Ужгород вул. Волошина, 35 (ЗІППО) 10:00 - 12:00
Запрошуються батьки, педагогічні працівники та зацікавлені особи!
Батьки, або особи, які їх заміняють, відіграють важливу роль у впровадженні інклюзивної освіти, адже вони найкраще знають дитину, її особливі освітні потреби та водночас є членами команди супроводу.
НУШ запустили розділ "Інклюзія"
За сприяння Міжнародного фонду "Відродження" НУШ запустили розділ "Інклюзія" (https://nus.org.ua/tags/129/). Тут з'являтимуться репортажі зі шкіл, розповіді про успішні приклади інклюзивного навчання, новини і відповіді на запитання.
На останнє хочемо звернути особливу увагу. У нас є можливість звертатись до спеціалістів-практиків і юристів за роз'ясненнями. Тож, якщо у вас є запитання - пишіть їх нам, заповнивши цю форму.
Запитання можна залишити за посиланням, заповнивши онлайн-форму.