Вплив рухової активності на інтелект дитини

Далеко не всі знають, як рухова активність впливає на інтелект 🧠дитини. До того ж, школа, де проходить більша частина навчання дитини, не заохочує фізичну активність дітей: "Сиди тихо!", "Не крутись на уроці!" - подібні зауваження учні часто чують від вчителів. Якби рухова активність була такою важливою для інтелектуального навчання, невже б школи її ігнорували? ⏬Між тим багатьма дослідниками встановлено, що в результаті рухової діяльності поліпшується мозковий кровообіг, активізуються психічні процеси, поліпшується функціональний стан центральної нервової системи, підвищується розумова працездатність людини.
Однак, орієнтуючись на дослідження останніх років, виявлено, що рухова активність з надходженням дітей до школи різко падає. За одними даними на 50%, а за іншими - майже на 90%. Дитина "граюча" різко перетворюється в дитину "сидячу". Дві години в тиждень, що відводяться для занять фізичною культурою, не заповнюють потреби в русі в учнів, що, в свою чергу, негативно позначається як на їх органічному житті, так і на протіканні психічних процесів. Доказами вище написаного можуть служити висновки С.Н. Труфанової, яка зазначає, що "... рух - це шлях не тільки до здоров'я, а й до інтелекту". Є дані про те, що систематично висока рухова активність в режимі навчального дня учнів, безпосередньо підвищує функціональну діяльність м'язового апарату, позитивно позначається на їх психічній сфері, що науково підтверджує ефективність спрямованого впливу через рухову систему на центральний нервовий апарат і його розумові функції. Разом з тим, оптимальне використання рухової активності учнів, сприяє зростанню рівня розумової працездатності в навчальному році.
Дослідження показують, що рух - найбільш бажана дітьми форма навчання. Наприклад, такі просторові поняття як високо-низько, далеко-близько, ліво-право і т.д. діти краще засвоюють, здійснюючи відповідні дії: високо підстрибнути, низько нахилитися; далеко кинути м'ячик і т.д.