Пам'ятка для вчителя, якщо в класі навчається дитина з СДУГ.
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ УЧИТЕЛЯ, в якого в класі дитина з розладом дефіциту уваги та/або гіперактивністю.
За допомогою цих правил позбутися від проблеми неможливо, але можна побудувати продуктивне навчання.
⠀
1.Слідкуйте за власним станом, зберігайте витримку, емоційну стабільність і позитивний настрій. Постарайтеся утриматися від гучних розмов, емоційних коментарів, саркастичних жартів, докорів. Дитина від цього не тільки не заспокоїться, нервова система ще більше збудиться. Емоційний стан «Напружена дитина» заразливий в дитячому колективі. Ваш спокій діти також відзеркалюють. Якщо створити атмосферу спокійного реагування (плавний голос, низький тон, нерізкі рухи), то градус напруги у всіх дітей у класі знизиться, активність конфліктів і суперечок зменшиться, діти краще сприйматимуть прохання і навчальний матеріал.
⠀2.Якщо учень на уроці відволікся, підійдіть і, продовжуючи говорити завдання, легко торкніться його плеча чи руки. При багаторазовому застосуванні цього прийому ви можете виробити у дитини рефлекс зосередження уваги.
3. Частіше хваліть дитину, підвищуйте самооцінку. Суворо не карайте за помилки.
⠀4.Якщо дитина совається, виробляє шум або зайві рухи, то в зауваженні варто вказати, що треба робити, без частки «не» ( не шуми; припини; поклади обидві руки на парту, будь ласка; запиши цей приклад; Вася, відкрий сторінку 25...).
⠀5.Направте енергію дитини в конструктивне русло. Словесний заклик до тихої поведінки може бути проігноровано через відсутність ресурсів до саморегуляції, треба дати дитині можливість встати з місця (роздати зошити, сходити намочити ганчірку...). Після цього завдання дитина повернеться задоволеною. Іноді варто і для всього класу провести динамічну паузу.
⠀6.Якщо матеріал важливий і переривати завдання не можна, то можна залучити дитину до активного пояснення (виконувати механічну роботу біля дошки, постояти поруч з учителем, відповідаючи на питання в контексті пояснення матеріалу). Але це не повинно виглядати як покарання, швидше, як помічник учителя.
