Брадилалія

Браділалія - це патологічно уповільнений темп мови. Вона може спостерігатися в ряді таких захворювань як олігофренія, у хворих з наслідками менінгоенцефаліту, при органічних захворюваннях центральної нервової системи та інших. Як самостійне порушення браділалія зустрічається найчастіше у осіб флегматичних, повільних, млявих. Подібні властивості мови спостерігаються у жителів північних країн, де вони є звичайною формою мови.
Мовна характеристика брадилалії - це сповільненість темпу зовнішньої і внутрішньої мови, сповільненість процесів читання і письма, монотонність голосу, подовження пауз між словами або звуками слова.
Така мова викликає стомленість у оточуючих, так як у слухача виникає напруження та виснаження уваги.
Немовна характеристика брадилалії полягає в порушенні загальної моторики, тонкої моторики рук, пальців, мімічних рис обличчя. Рухи уповільнені, мляві, обличчя амімічне. Відзначаються і особливості психічної діяльності - сповільненість і розлади сприйняття, уваги, пам'яті, мислення. Діти ніяк не переключаються з одного предмета на інший, дії виконують після кількох повторень.
Обстеження дитини з брадилалією включає з'ясування стану нервово-психічної сфери, інтелекту (за даними медичної документації або обстеження лікарем-психоневрологом) і мови (на підставі логопедичного дослідження).
Всі види корекційної роботи при брадилалії грунтуються на різних мовних вправах. Основні вправи-вимова мовного матеріалу різної складності (складів, слів, коротких фраз, скоромовок), читання з логопедом, а потім самостійне під відбиваючий рокою ритм, слухання і відтворення мовного матеріалу, записанного на диктофон в прискореному темпі і т.д.
Нормалізації темпу мови при брадилалії сприяє і заняття з логоритміки. Наприклад, ходьба і марширування під бадьору музику з пістрибуваннями, присіданнями, зупинками. Все це потрібно поєднувати із рахунковими вправами, що допомагають контролювати темп виконуваних рухів і полегшують дитині утримувати потрібний темп в мові. Ритмічні вправи для рук, ніг, тіла виконуються швидко, чітко. Також допомагає спів мелодій з короткими тональностями.
Рухливі ігри типу квача, пасток, естафет. В результаті 6-12 місячної роботи мова стає значно чіткіша і швидша. Але і після курсу занять рекомендуються самостійні заняття, постійний контроль за темпом мови і спостереження логопеда